قدرت‌نمایی حزب‌الله و مردودی گنبد آهنین

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب گفت رسیدن پهپادهای حزب الله به حیفا نشان می دهد گنبد آهنین بار دیگر در آزمون خود شکست خورده است؛ حزب الله هم ثابت کرد قدرت آن را دارد تا عمق سرزمین های اشغالی و تل آویو را هدف قرار دهد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» درباره تحولات جنوب لبنان گفت: جبهه جنوب لبنان پس از ترور شهید «سامی عبدالله» مشهور به «ابوطالب» که یکی از برجسته ترین شاگردان سردار «قاسم سلیمانی» بود، بیش از هر زمان دیگری ملتهب شده است.

وی گفت: مصیبت و گرفتاری های بسیاری برای رژیم اسرائیل در جنوب لبنان به وجود خواهد آمد. «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در سخنرانی کوتاه خود به مناسب شهادت سامی عبدالله حقایقی را مطرح کرد و گفت که این شهید از برجسته ترین فرماندهان حزب الله در میدان نبرد و از شاگردان مکتب شهید سلیمانی بود و در پیروزی حزب الله در جنگ های سال های قبل نقش اساسی داشت.

قدرت‌نمایی حزب‌الله و مردودی گنبد آهنین

عطوان افزود: اسرائیلی ها نمی توانند از جنگ و درگیری فرار کنند. آنها از ادامه جنگ با حزب الله ترس دارند و از این رو دست به ترور می زنند. جبهه جنوب لبنان بسیار ملتهب است. پس از اقدام اسرائیل، حزب الله دو پهپاد را به حیفا روانه کرد. آن دو پرنده نیز شهرک نشینان را با ترس و وحشت روبرو کردند و موجب شدند تا شهرک نشینان مانند موش به پناهگاه های خود پناه ببرند.

این تحلیلگر فلسطینی تبار تصریح کرد: رسیدن پهپادهای حزب الله به حیفا نشان می دهد که گنبد آهنین و تسلیحات ضدموشکی رژیم اسرائیل بار دیگر در آزمون خود با شکست روبرو شده اند. این موضوع حکایت از آن دارد که پهپادهای حزب الله بسیار مدرن و پیشرفته هستند. در این شرایط محتوای پیامی که از سوی حزب الله به رژیم اسرائیل ارسال شد، این است که حزب الله قدرت آن را دارد که تا حیفا و عمق سرزمین های اشغال شده و حتی تل آویو را هم هدف قرار بدهد.

وی خاطر نشان کرد حزب الله در چند روز بیش از ۳۰۰ موشک کاتیوشا به سوی سرزمین های اشغال شده شلیک کرد و بیشتر این موشک ها به عمق اراضی اشغالی و حتی و پایگاه های این رژیم رسیدند. بسیاری از نیروهای رژیم اسرائیل در نتیجه حمله های حزب الله به هلاکت رسیده اند.

عطوان با بیان اینکه امور برای این رژیم به طور عجیبی ناگوار شده است، افزود: هاشم صفی الدین گفته است که انتقام خون شهید سامی عبدالله را از اسرائیل خواهیم گرفت. اگرچه این مرد کم حرف می زند اما پرقدرت عمل می کند.

قدرت‌نمایی حزب‌الله و مردودی گنبد آهنین

تحلیلگر شناخته شده جهان عرب در بخش پایانی اظهارات خود آورد: حزب الله با اقدامات خود سبب می شود که رژیم اسرائیل دست از ترورهای خود بردارد. آمریکا هم به دلیل اینکه از جبهه جنوب لبنان می ترسد به دنبال پایان دادن به جنگ است. آنها از گسترش دامنه جنگ و اقدامات حزب الله دلهره دارند. برپایه گزارش اسرائیلی ها، حزب الله بیش از ۲۰۰ هزار موشک در اختیار دارد و به همین دلیل آنها از حزب الله هراس دارند. اسرائیل و آمریکا از یمنی ها هم می ترسند. ایران نیز نشان داده است که از حزب الله، انصارالله و حماس و ... چشم پوشی نخواهد کرد. از این رو، صهیونیست ها بسیار در ترس و وحشت به سر می برند. به طور قطع آمریکایی ها هم برای نجات اسرائیل تلاش خود را متوقف نمی کنند.

پایان/

۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29840

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =